Tingmärgid

Päikeseline kasvukoht

Poolvarjuline kasvukoht

Varjuline kasvukoht

Kuivale pinnasele

Parasniiskele pinnasele

Niiskele pinnasele

Sobib lõikelilleks

Lõhnavad õied või lehestik

Sobib potitaimeks

Sobib amplisse

Patendeeritud sort

Lehtdekoratiivne

Putukaid meelitav

Mittesöödav

Search
Generic filters

Ostuinfo

Kehtiv alates 02.09.2015. Täiendatud 15.12.2019

Aiasõber pakub oma klientidele kahte ostukanalit; e-pood internetis aadressil www.aiasober.ee ja ostmise võimalust aiandi müügiplatsil, mis asub aadressil Ändi tee 18, Tüki küla, 61411 Tartu maakond.

Tellimine

Parim viis Aiasõbra kaupade tellimiseks on e-pood, kasutades ostukorvi süsteemi järgides vastavaid juhiseid. Telefoni teel saab tellida helistades numbrile 552 9369. Meie klienditeenindus ootab Teie kõnesid tööpäeviti 9-16. E-posti teel tellimiseks saatke lihtkiri oma tellimusega aadressile: aiasober@aiasober.ee Aiandi müügiplatsi külastamisel ei ole vajalik kaupa ette tellida, aga seda võib teha, kui on kindel soov mingit toodet saada enne kui see läbi müüakse. Aiasõbra esindaja võtab vajadusel tellijaga ühendust. Taimset materjali võib tellida aastaringselt, kuid väljastamine toimub vastavalt istikutele omasele väljastusajale. Loe allpool väljastusaegade kohta rohkem lõigus „Väljastamisajad“.

NB! Kõik tellimused komplekteeritakse ja pakendatakse Aiasõbra laos.

Logistika tasu Eestis

Aiasõber kasutab kaupade kättetoimetamiseks Omniva logistikateenistust. Tellitud kaup saadetakse kliendi poolt valitud OMNIVA pakiautomaati, mis on soodsaim kättetoimetamise viis! Soovi korral viiakse pakk kliendile kulleriga koju kätte või ka mõnele teisele tellimuses osundatud aadressile. Suuremate ja raskemate saadetiste korral osutab logistikateenust DPD kulleriteenistus. Logistikatasudele ei kehti püsikliendi soodustus.

Pakiautomaadi teenus. Omniva pakiautomaadi teenuse kasutamise korral on käitlemise ja postiteenuse tasu kokku 6,90 € ühe saadetise kohta. Suuremad tellimused jaotatakse pakimasina suurima kapi mõõtmete (38 x 64 x 41 cm) järgi osasaadetisteks, mille igale pakendile rakendub logistikatasu 6.90. Võimalik on ühe saadetisena saata 10-20 kg kaaluvaid pakke. Sobib enamiku Aiasõbra kaupade tellimiseks. Teenus sobib hästi liikuvatele ja hõivatud isikutele, sest võimalus on automaadist tellitud kaup kätte saada 24/7.

Aiasõbra tavapärane kulleriga koju kätte toimetatavate saadetiste logistika tasu Eestis on 9.90 € ja kehtib tavamõõtmetega (38 x 64 x 41 cm) postipakkide kohta, mis mahutavad kuni 30 kg kaupa olenevalt tellimuse koosseisust. Sobib klientidele, kes asuvad alaliselt antud aadressil ja saavad paki igal ajal vastu võtta.

Maksipaki postikulu. Suuremahulistele või palju 2-3 liitrilistes pottides ja aktiivses kasvufaasis õitsevaid taimi sisaldavatele tellimustele, mis toimetatakse kätte kulleriga, kehtib maksipaki postisaatekulu 13,90 €. Maksipakid toimetatakse alati kätte kulleriga. Sobib kaupade saatmiseks, mida pole pakiautomaadi vahendusel võimalik saata. Enamasti on vastav märge e-poes kauba juures.

Kirisaadetised. Tavapostiga ümbrikus adressaadi postkasti saadetavad näiteks kinkekaardid jms saatekulu on 1.90 €.

Maksikiri. Tavapostiga turvaümbrikus saadetavad seemnepakid ja väheldane kogus lillesibulaid, saatekulu 3.90 €.

NB! Postiettevõtte vahendusel elustaimi sisaldavate tellimuste väljastamisel jätab Aiasõber enesele õiguse tellimust mitte täita, kui ilmneb oht taimede tervisele. Sellisel juhul saame Teid teenindada meie aiandis kohapeal. Olete teretulnud.

Euroopa Liit ja kolmandad maad

Logistikatasu teistesse Euroopa Liidu liikmesmaadesse sõltub tellimuse koosseisust ja paki kaalust, jäädes tavaliselt vahemikku 20 € kuni 70 €. Täpse tasu väljaselgitamiseks võtke meiega ühendust, saates päring e-maili aadressile aiasober@aiasober.ee Väljaspoole Euroopa Liidu liikmesriike Aiasõber postipakke ei saada. Vabandame.

Maksmine

Kaupade tellimisega Aiasõbrast kaasneb kliendil maksekohustus. Arve väljastatakse kliendi poolt teatatud e-posti aadressile pärast kaupade komplekteerimist paki väljasaatmise päeval. Arve paberkandjal lisatakse ka pakki kauba juurde. Maksetähtaeg (kaup käes, maksan hiljem) on vaikimisi 14 kalendripäeva arvates arve väljastamise kuupäevast. Postikullerile ei saa Aiasõbra arveid tasuda. Need kliendid, kes on tellinud kauba ja tulevad sellele ise järgi, saavad kauba eest tasuda aiandi kassas pangakaartiga või sularahas. Maksetähtajaga arve saamiseks on vajalik isikut tõendava dokumendi (juhiluba või ID kaart) esitamine aiandis klienditeenindajale. Aiasõber ei võimalda e-poes ostude eest otse tasumist seoses asjaoluga, et elustaimed kuuluvad kiiresti rikneva kauba kategooriasse. Liigsete sekelduste vältimiseks väljastame arve peale tellimuste komplekteerimist reaalselt saadavate kvaliteetsete taimede eest.

Soodustused

Kliendid, kes soovivad kasutada Aiasõbra püsikliendi soodustust (miinus 5% kõikidelt tavahinnaga toodetelt), saavad registreeruda püsikliendiks aiandis ID-kaartiga. Kliendikaarti staatuses ID-kaart peab edaspidi soodustuse saamiseks kaasas olema. NB! Logistikatasudele, soodustoodetele ja „Hea hinnaga“ kaupadele püsikliendi ega kliendikaarti soodustus ei kehti. Aiasõber ei võimalda osta kaupu järelmaksuga. Vabandame. NB! Soodustused ei liitu. See tähendab, et soodushindadega toodetele täiendavaid allahindlusi ei kohaldata. Aiasõbral on õigus kehtestada soodushindu ilma ette teatamata ja lõpetada vastavalt kampaaniateadetes või eripakkumistes lubatud tähtaegadel.

Väljastamisajad

Posti teel saadetava taimse istutusmaterjali väljastamisel või väljastamisest keeldumisel arvestab Aiasõber eelkõige taimede loomupärase istutusajaga, fütosanitaarse seisundiga, kasvufaasiga, transporditaluvusega ja kohe seejärel kliendi soovidega. Paljasjuurseid püsikuid, puittaimi, marjakultuure ja kevadel istutatavaid lillesibulaid väljastame laost alates 15. märts kuni kaupa jätkub. Kasvavaid potitaimi väljastame alates 20. aprillist hilise sügiseni või kuni kaupa jätkub. Aiandis avamaal talvitunud potiistikuid hakkame väljastama kevadel siis, kui taimedel on ilmnenud kasvutunnused. Sügisel istutatavate lillesibulate väljastamist alustame 30. augustist kuni kaupa jätkub. Kui kliendi tellimus sisaldab tooteid erineva väljastusajaga kaubagruppidest, siis Aiasõber üritab saata kliendile kogu tellimuse võimalusel ühe pakina korraga arvestades taimedele omase istutamise ajaga. Kui see pole võimalik, siis saadetakse tellimus osadena või lepitakse kliendiga kokku muu lahendus. Talve jooksul kogunenud tellimused üritab Aiasõber välja saata hiljemalt maikuu teisel dekaadil. Tellimusi täidetakse nende saabumise järjekorras, mistõttu on loomulik, et varasemad tellijad võivad oma tellitud kauba kätte saada juba aprillis või maikuu algul. Alates juunikuust on tellimuste väljasaatmise tähtaeg 2-5 tööpäeva arvates tellimuse jõudmisest Aiasõbrani. Elutud kaubad väljastatakse tavapäraselt jooksvalt 2-5 tööpäeva jooksul. Juhul kui soovitud kaupa Aiasõbra laos hetkel ei ole, siis võib kuluda toote hankimiseks ja välja saatmiseks kokku kuni kolm nädalat.

Ettevaatust pildid

Kodulehel ja aiandis taimede juures olevad pildid on digitaalselt töödeldud. Taimeosade värvus pildistamisel võib varieeruda sõltuvalt pildistamise ajal olnud valgustingimustest, kasutatavast pildistamise režiimist, fotoseadmetest, taimede arengustaadiumist, pildi edasisest arvutil töötlemisest ja paljudest muudest teguritest. Eeltoodust lähtuvalt soovitame lugeda ka taimede kirjeldusi, mis avanevad avapildil klõpsates. Parema selguse saamiseks alatoonide paljususe osas soovitame aegaajalt külastada botaanika aeda või guugeldada. Oleme kodulehel enamikule taimedele lisanud kahe erineva pildi vaatamise võimaluse, et paremini näidata erinevaid kasvufaase või taimeosi.

Tellimuse kinnitus

E-poest tellimisel saadab Aiasõber tellijale automaatse tellimuse kinnituse koos ostuinfoga ja istutaja meelespeaga kolme eraldi pdf failina kliendi poolt osundatud e-posti aadressile. Telefoni teel edastatud tellimuste kohta Aiasõber tellimuse kinnitust eraldi ei saada. Aiasõber palub kõiki kliente tellimisel edastatavate andmete õigsus alati hoolikalt võimalike eksimuste suhtes üle kontrollida, et vältida hilisemaid sekeldusi. Näiteks kui tellimuse kinnitus pole saabunud, siis sagedaseim põhjus on viga tellimusel antud e-posti aadressis.

Tulen ise järgi

Ettetellitud kaubad komplekteeritakse tasuta ja need saab kätte vastavalt kaubagruppidele omasel väljastusajal aiandi müügiplatsi lahtioleku aegadel. 20.apr. – 01. okt. E-R 9-18 ja L-P 9-15. Aiasõber teavitab tellijat e-posti või telefoni teel kaupade olemasolust ja komplekteerimisest. Kui tellijal pole võimalik mõjuval põhjusel kokkulepitud ajal taimedele järgi tulla, siis tuleb sellest Aiasõpra teavitada tel 552 9369 ja leppida kokku uus aeg. Isikuid, kes pole mittetulemisest teavitanud, teenindatakse edaspidi jooksvalt hetkel laos ja müügiplatsil saadaolevate taimede osas võrdselt klientidega, kes pole ette tellinud. Ettetellitud istikutele ise järgi tulles saab kauba eest tasuda aiandi kassas pangakaartiga või sularahas. Loe ka peatükk „Aiandi müügiplats“.

VASTUTUS JA GARANTII

Aiasõber vastutab taimse paljundusmaterjali karantiinse puhtuse ja sordilise ehtsuse eest. Kui ostetud istutusmaterjal osutub mittekvaliteetseks, siis on kliendil õigus kaup Aiasõbrale tagastada 14 päeva jooksul arvates ostmise päevast ostu tõendava dokumendi alusel. Samuti peab olema säilinud istutusanuma markeering. Sordilisusega seotud pretensioonid palume esitada esimesel võimalikul juhul, kui taimel ilmnevad sordiomased tunnused – tavaliselt taime õitsemise või viljumise ajal. Õigustatud raha tagastamised teostatakse kliendi pangaarvele 14 päeva jooksul arvates tagastamise- või pretensiooni esitamise päevast, kui kliendiga ei lepita kokku teisiti.

Aiasõber ei vastuta taimse paljundusmaterjali kasvatamisel ilmastikust tulenevate ja ostja poolt kasutatavate agrotehniliste võtetega kaasnevate riskide eest. Ümbritsevast keskkonnast põhjustatud kasvutingimused ja taimekasvataja poolt mistahes agrotehnilised võtted võivad igal ajahetkel mõjutada taimede juurdumist ja kasvu ettearvamatus suunas. Aiasõber ei vastuta lepingutingimuste rikkumise eest, kui Aiasõber rikkus lepingutingimusi vääramatu jõu tõttu.

Istikute pakenditel, taimepottidel ja Aiasõbra kodulehel olev informatsioon ei ole piisav edukaks taimekasvatamiseks, aiapidamiseks ja haljastamiseks, vaid on lühikirjeldus taimede iseärasustest. Kliendil lasub täielik omavastutus edukaks taimekasvatuseks ja haljastamiseks vajalike aiandus- ja agronoomiaalaste teadmiste omamises. Aiasõber annab infot vaid taimede peamiste omaduste ja üldiste kasvunõuete kohta. Taimede kasvatamisega seotud baasteadmiste omandamiseks soovitame asuda õppima näiteks Räpina Aianduskoolis või mõnes teises roheliste erialade õpetamisega tegelevas õppeasutuses. Samuti soovitame tutvuda Tartu Ülikooli Botaanikaias või Tallinna Botaanikaaias kasvavate taimedega.

Tellitud istutusmaterjali tuleks hoida kuni istutamiseni selliselt, et oleks välditud liigne niiskus, liigne kuivus, ülemäära kõrge temperatuur ja külmumine. Istutusmaterjali ei tohiks hoida samas ruumis koos puuviljade ja keemiliselt aktiivsete ainetega. Elustaimed tuleks kuni lõplikule kasvukohale istutamiseni paigutada varjulisse, kuid mitte pimedasse kohta, kus oleks võimalik neid vajadusel öökülmade eest kaitsta ja oleks võimalik nende eest hoolitseda.

Aiasõbra kodulehel ja kataloogides eksponeeritud sortiment ei pruugi täielikult kattuda aiandi müügiplatsil ja e-poes oleva sortimendiga. Mõned tooted võivad oodatust suurema nõudluse tõttu varem otsa lõppeda. Hooaja algul on sortiment maksimaalselt rikkalik, kuid hooaja lõpuks tuleb kliendil arvestada asjaoluga, et 2/3 või rohkem sortimendist on läbi müüdud ja varusid täiendatakse järgmise hooaja alguseks. Hooaja vältel täiendame sortimenti võimaluste piires ja Aiasõber ei saa garanteerida kliendile otsalõppenud sortide hankimise võimalust edaspidi.

Taganemisõigus

Kliendil on õigus tellimislepingust taganeda 14 päeva jooksul alates paki kättesaamise päevast ilma taganemise põhjust avaldamata. Taganemisavalduse saab esitada e-posti teel saates vabas vormis üheselt mõistetava lihtkirja aadressile aiasober@aiasober.ee. Avalduses tuleb näidata ära tellija ees- ja perekonna nimi, paki saamise kuupäev, avalduse koostamise kuupäev, pakis olnud arve või saatelehe number ning märge: soovin mulle saadetud kauba tagastada täielikult või kui osaliselt, siis loetleda tagastatav kaup. Tagastatav kaup tuleks Aiasõbrale tagasi saata samal viisil nagu see saadeti kliendile. Tagastatava kauba võib klient tuua ka ise aiandisse lahtioleku aegadel, kui selline tagastusviis on kliendile soodsam.

Kui klient tagastab Aiasõbrale kogu saadetise, siis tagastab Aiasõber kliendi pangakontole kogu makstud raha (välja arvatud logistika tasu) viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 14 päeva pärast arvates kliendi taganemise avalduse saamise päevast. Aiasõbral on õigus kliendilt nõuda paki tagasisaatmise tõendamist või raha tagastamisega viivitada, kuni tagastatav kaup on Aiasõbrani jõudnud. Aiasõbrale tagastatava kauba tagasisaatmise postikulu kannab klient.

Kui klient pole saadud kauba eest veel Aiasõbrale tasunud ja soovib saadud kauba osaliselt tagastada, siis Aiasõber saadab pärast tagastatud kaupade kättesaamist kliendile uue korrigeeritud arve, millel on maha arvatud tagastatud kaubad.

Klient võib kaotada taganemisõiguse juhul, kui ta ise oma tegevuse või tegevusetusega on põhjustanud kauba seisundi halvenemise. Klient on kohustatud Aiasõpra teavitama esimesel võimalusel asjaoludest, mis takistavad elustaimi sisaldavat tellimust vastu võtta (ärasõit, viibimine raviasutuses jms).

NB! Elustaimed kuuluvad kiiresti rikneva kauba kategooriasse, mistõttu Aiasõber jätab enesele õiguse nõuda kliendilt kauba tagastamise korral kauba võimaliku väärtuse vähenemise eest õiglast tasu.

Tagastada ei ole võimalik istikuid, mille eest klient pole sellal hoolitsenud, kui istikud olid tema valduses ja mis seetõttu kiratsevad või on kogunisti hukkunud. Tagastatavad istikud peavad olema originaalpottides ja pakendites ning elujõulised. Kliendil on lubatud istikute ja elustaimede headuses ning elujõulisuses veenduda vaid viisil, nagu seda võimaldatakse tavapäraselt kaupluses või istikuäris. Taimi ei tohi mudida, pigistada ega muul moel kahjustada. Kui tagastatav kaup on kahjustatud, on Aiasõbral õigus kliendilt sisse nõuda kauba väärtuse vähenemisest tingitud kahju kuni kauba täishinnani, lisaks postikulu. Juhul, kui kaup oli kahjustatud juba enne kliendini jõudmist on soovitav sellest esimesel võimalusel Aiasõpra teavitada telefoni teel +372 552 9369, kuid võib ka saata vastavasisulise e-kirja aadressile aiasober@aiasober.ee. Võimalusel palume lisada foto.

Tagastada ei saa kaupu, mille seisund (näiteks elustaimedel) on halvenenud seetõttu, et klient pole õigel ajal pakki vastu võtnud, ning pakk on jäänud postiasutusse või pakiautomaati seisma. Aiasõber juhib klientide tähelepanu asjaolule, et kliendi poolt kontakttelefoniks antud telefoni number peab olema reaalselt kasutuses ja kõnedele vastama. Sama kehtib e-posti aadressi kohta, see peab olema reaalselt toimiv. Aiasõber palub kõiki kliente tellimuste esitamisel alati kontaktandmete õigsus hoolikalt üle kontrollida, et oleksid välditud võimalikud sekeldused.

Krediiditingimused

Kliendi poolt esitatud tellimus on ostu-müügi lepinguks Aiasõbra ja kliendi vahel. Aiasõber nõustub lepinguga, kui asub tellimust täitma. Esitades Aiasõbrale tellimuse kaupade ostmiseks maksetähtajaga 14 päeva pärast kauba kättesaamist, annate Müüjale õiguse töödelda oma isikuandmeid ning kontrollida avalikest allikatest Teie krediidivõimekust. Aiasõber jätab endale õiguse maksetähtajaga tellimust mitte täita ja/või nõuda kliendilt ettemaksu, kui ilmneb, et Tellijal on esinenud makseraskusi. Aiasõber võimaldab maksetähtajaga osta ainult täisealistel tellijatel, vähemalt 18 aasta vanustel kodanikel. Postitöötajale antud allkirjaga või pakiautomaadi saadetava väljastusteatega kinnitab klient, et on saadetise kätte saanud ja on tutvunud Aiasõbra tellimistingimustega ning nõustub nendega, samuti kohustub tasuma saadud kaupade eest vastavalt arvetele. Arvete tähtajaks tasumata jätmise korral lisandub põhisummale meeldetuletuskirja saatmise kulu 5 (viis) eurot ühe kirja kohta. Arvete tasumisega viivitamise korral on Aiasõbral õigus nõuda viivistasu 0,15% nõuetekohaselt tasumata summalt kalendripäevas. Aiasõbral on õigus loovutada ja pantida võlanõuded kolmandatele isikutele. Inkassofirmale edastatud tähtajaks tasumata arvete sissenõudekulud kannab klient. Pooltevaheliste nõuete aegumistähtaeg on 10 aastat nõude sissenõutavaks muutumisest.

Klient nõustub, et tema poolt osaühingule Aiasõber avaldatud isikuandmed: kliendi isikukood, maksehäire alguse ja lõppemise kuupäev, edastatakse AS Krediidiinfole ning lubab nimetatud andmeid töödelda AS Krediidiinfo hallatavas maksehäirete registris krediidiotsuste langetamise eesmärgil. AS Krediidiinfole kliendi andmete edastamise õigus tekib, kui kliendil on täitmata lepingust tulenev rahaline kohustus. Krediidi küsimustes on Aiasõbra koostöö partner Julianus Inkasso OÜ.

Vaidlused

Lepingu täitmisel tekkivad vaidlused püütakse lahendada läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel lahendatakse vaidlused Tarbijakaitseameti juures tegutsevas tarbijakaebuste (tarbijavaidluste) komisjonis. Tarbijakaebuste komisjoni poole pöördumise õiguse kasutamine ei võta Tellijalt õigust pöörduda vaidluse lahendamiseks kohtu poole. Tarbijakaitseameti aadress on Rahukohtu 2, 10130 Tallinn.

Kokkuvõte

Klient peaks mõistma, et eluslooduse arengute paljususe taustal ei saa keegi kunagi garanteerida aiailutaimede kasvatamisel 100 % edukat tulemust. Juhindudes eelmainitust tuleb aru saada, et mõne aiailutaimedega kaupleva firma poolt antud kasvu garantii näiteks viis aastat, on reaalses elus tegelikult sisutühi ja asjatundmatu. Eriti juhul kui müügisortiment sisaldab kaheaastaseid taimi ja lühiealisi püsikuid.