Küsimused - vastused

Rääkige palun lähemalt Aiasõbra püsikliendi soodustusest.

5 protsendiline püsikliendi soodustus hakkab kehtima koheselt pärast registreerumist ja laieneb kõigile tavahinnaga istikutele. Soodustus ei laiene kampaaniahindadega, tutvumishindadega ja allahinnatud toodetele, samuti paljunduspottides (P9 ja P11) Hea Hinnaga istikutele. Aiandis ostlemisel peab Teil soodustuse saamiseks olema ID-kaart kaasas. E-poest tellimisel peab olema loodud kasutaja konto meie uuel kodulehel www.aiasober.com

Kui soovin ette maksta, kuidas siis asi täpselt käib?

Arve väljastame Teie antud e-posti aadressile pdf failina siis, kui Teie tellimus on komplekteeritud ja kaup väljasaatmiseks valmis. Tavapäraselt saadamegi paki kohe ka välja, kui kliendil pole võlgnevusi varasemast ajast. Kaubad komplekteerime mõistagi vastavalt kaupadele omasel väljastusperioodil. Tavapärane maksetähtaeg 14 kalendripäeva võimaldab tasumist pärast kauba kätte saamist. Kui kliendil on varasemast ajast võlgnevusi, siis saadame arve tähtajaga 3 kalendripäeva ja enne kauba väljastamist ootame ära makse laekumise meie pangakontole. Kui makse pole tähtaegselt laekunud, siis tellimus tühistatakse.

Mis võib valesti minna?

Palume kindlasti enne tellimuse lõplikku kinnitamist üle kontrollida kontaktandmed. Eksimine on inimlik, oleme ise mõistvad ja palume ka klientidelt mõistvat suhtumist inimlike eksimuste suhtes. Eksida võib ka logistika firma töötaja.

Kuidas ma postipaki kätte saan?

Parim viis kaubapaki kättesaamiseks on tellida see oma asukohale lähimasse OMNIVA või DPD pakiautomaati. Pakiautomaatide nimekirja saad sirvida meie uues e-poes tellimuse vormistamisel. Soovi korral tuuakse pakk kulleriga koju kätte või ka mõnele teisele tellimuses osundatud aadressile. Hoidke oma telefon sisselülitatuna enda läheduses, et postitöötaja saaks vajadusel Teiega ühendust. SOOME: Kasutame OMNIVA ja DPD pick-up ning kulleriteenust.

Kui suur on Aiasõbra logistika tasu?

Aiasõbra tavapärane logistika tasu pakiautomaati toimetatavate saadetiste eest on 6.90 ühe paki kohta ning kehtib tavamõõtmetega (41 x 38 x 64 cm) postipakkide kohta, mis mahutavad 10-20 kg olenevalt tellimuse koosseisust. Kulleriga kätte toimetatavate saadetiste logistikatasu on 9.90. SOOME: Lähtume logistikafirma hinnakirjast Eesti Soome suunal.

Kuidas ma saan Aiasõbra paberkandjal kataloogi?

Tavapäraselt ilmub meie paberkandjal kataloog (16 lk üks kord aastas) aprillis Maalehe vahel. Kataloogi saadame postiga koju või tööjuurde vaid juhul kui seda ise küsite tel 552 9369 või e-postiga aiasober@aiasober.ee . Uued kataloogid on saadaval ka aiandis kassa juures ja meie väljakuulutatud üritustel. Parema ülevaate saamiseks kogu sortimendist soovitame tutvuda e-kataloogiga Aiasõbra kodulehel.

Kuna ma pean tellitud kauba eest maksma?

Tavapäraselt maksate siis, kui olete kauba kätte saanud. Kui olete tellimisel märkinud valiku; tulen ise järgi, siis saate tellitud kauba meie aiandis kassa juures üle vaadata ning seejärel on võimalik ostu eest tasuda sularahas või pangakaartiga. Kui olete tellimisel valinud kättesaamise viisiks pakiautomaat või kuller, siis saadame e-postile arve elektrooniliselt ja lisame postipakki paberkandjal, mille saate tähtaja jooksul tasuda internetipangas. Kui Teil on olnud varasemalt Aiasõbra ees võlgnevusi, siis väljastame kauba pärast makse laekumist meie pangakontole.

Kuna ma tellitud taimed kätte saan? Tellisin juba aastavahetuse paiku.

Tellida võib istikuid aastaringselt. Elustaimi sisaldavaid tellimusi hakkame nende saabumise järjekorras välja saatma alates aprillikuu teisest poolest olenevalt ilmastikust ja kuidas järjekord liigub. Ei pea muretsema, et saadame Teile taimed ajal, kui neid pole võimalik istutada. Vajadusel võtab eelnevalt meie töötaja Teiega ühendust. Kui olete tellimusele märkinud, et tulete ise järgi, siis oodake kindlasti meie eelnevat kõnet või e-kirja.

Kui pika garantii annab Aiasõber oma taimedele?

Aiasõber vastutab pakutava taimse paljundusmaterjali karantiinse puhtuse eest, mida kontrollib Eesti Põllumajandusamet ja sordilise ehtsuse eest. Kui kaup on mingil põhjusel defektne, siis on Teil õigus kahe nädala jooksul arvates ostu sooritamise päevast, tuua kaup ostutšeki alusel meile aiandisse tagasi, tagastada Omniva pakiautomaadi kaudu või Eesti Posti postkontori vahendusel. Kahjuks ei saa Aiasõber vastutada ümbritsevast keskkonnast tulenevate ja Teie poolt kasutatavate agrotehniliste võtetega kaasnevate riskide eest pärast seda, kui olete juurikad, lillesibulad ja taimed istutanud või seemned külvanud. Klient kannab täielikku omavastutust taimede kasvatamiseks vajalike teadmiste omamise eest. Tagastatav taim peab olema elus. Surnud ja hukkunud taimi ümber ei vahetata ja nende maksumust ei kompenseerita. Sordilisusega seotud pretensioonid palume esitada taime õitsemise ja/või viljumise ajal.

Kuidas ma saan hakata Aiasõbra püsikliendiks?

Teil peab olema kaasas ID-kaart. Püsikliendiks registreerib Teid meie klienditeenindaja paari minuti jooksul, kui olete tulnud aiandisse istikuid soetama. Püsikliendisoodustus 5% hakkab kehtima koheselt ja laieneb kõigile istikutele välja arvatud kampaaniahindadega toodetele sh 1 eurostele paljunduspottides istikutele. Edaspidi peab Teil soodustuse saamiseks olema ID-kaart kaasas. Posti teel lähetatavatele istikutele püsikliendi soodustus kahjuks ei laiene.

Käisin eile ühes teises puukoolis istikuid vaatamas ja nägin, et seal olid paljud taimed odavamad, kui Aiasõbra müügiplatsil. Miks nii?

Taimehindade võrdlemisel tuleks pöörata tähelepanu esmalt sortidele. Ühe ja sama liigi erinevate sortide hinnad võivad vahel erineda isegi kordades. Hind sõltub sellest, kui keeruline või lihtne üht või teist sorti on paljundada, milline on taime kasvukiirus ja milliseid kasvutingimusi ta eelistab. Teisena tuleks võrrelda taimede vanust, suurust, üldist väljanägemist ja ka poti mahtu, milles taim on kasvanud. Väiksemates pottides väiksemad taimed on tavaliselt odavamad. Hinnad tõusevad igal korral, kui taime ümber istutatakse suuremasse potti või peetakse aiandis üle talve. Suurem taim on küll kallim, kuid ei pruugi alati parem olla. Suurema taimega on samas võimalik haljastamisel saavutada kiirem tulemus.

Ostsin teilt ilusa värvipildiga pakendis valgeõielise daalia 'My Love'. Kui taim õitsema hakkas, siis selgus, et see pole üldse see valge, vaid teistsugune valge, mis on pakendil. Miks te müüte vale kaupa?

Me ei müü vale kaupa, sest valge on ikka valge. Igal värvusel on kõrvalvarjundid ning iga inimene näeb ja tõlgendab neid erinevalt olenevalt aju ehitusest. Varjundite nägemine ja tõlgendus sõltuvad olulisel määral taustast, millel vaadeldav objekt asub. Seega, looduses üldiselt pole kunagi sellist tausta, kui pakendipiltidel ja enamasti pole võimalik loodust üks-ühele paberil kajastada. Niisiis on pildi ülesanne Teie sooritatud ostu illustreerida, mitte aga üks-ühele kajastada.

Istutasin kalla mugula niiskesse, pisut happelisse mulda, asetasin poti sooja kohta ja jäin kasvamist ootama. Mida aga pole, see on kalla tõusmed. Mida ma valesti tegin?

Kalla hakkab kasvama mugulas oleva niiskuse arvel, seega pole teda vaja kasta enne tõusmete ilmumist. Teil võis olla kaks probleemi: võib-olla oli muld liiga niiske ja kalla mugul lihtsalt hakkas mädanema, mida soodustas veel kõrge temperatuur. Kalla mugul võis mulda sattuda tagurpidi ja ei jõudnud antud tingimustes oma tõusmeid mugula alt välja ajada. Kalla mugulal on üks pool siledam ja veidi kumer, teisel pool asuvad väikesed mügarikud (idu kohad). Seega tuleb kalla mulda asetada need mügarikud ülespoole ehk kumer pool allapoole. Antud juhul soovitan poti ümberkeeramise teel mugul potist välja võtta ja vaadata, mis juhtus. Kui polnud neist kumbki probleem – mugul on potis kõva ja õiget pidi, kuid ei kasva, siis võib ta olla veel puhkeseisundis. Sellisel juhul ei jää muud üle kui oodata, millal tema puhkus läbi saab. Peale puhkeperioodi lõppemist hakkab kalla ise kasvama ja alles siis alustage kastmist ning hiljem ka väetamist. Samamoodi tuleks käituda begooniate ja sinningiatega.